Wednesday, May 6, 2009

JEMPUT2 UBI KENTANG

Yes cik amy....mlm tadi jugak ahkak ko rebus kentang buat cekodok resepi ko tuh...hehehe....ini lah hasil nya....sedap banget deh....pendekata whole family suka lah....pagi ni ada belen lagi, aku goreng lagi buat brekfes....sedap lah nyah....i like it....tq ya for recipe..:)


ni dia selepas di goreng....lembut giler....sapa makan pun hampir giler sebab sedap...kehkehkeh...

Ni adunan sebelum di goreng, kalo korang adik2 yg malas nak masak berat2 tu kan, korang buat je cekodok nih. senang je resepi dia, ubi kentang rebus lepas tu lecek (aku rebus 3 bijik ubi) kemudian taruk tepung gandum dlm 4,5 sudu, gula ikut suka lah (aku taruk dlm 6 sudu gula, aku suka manis2), lepas tuh pecah kan telor 1 biji, gaul hingga sebati. tak payah gatal2 tgn taruk air bagai, dia mmg nampak kental tapi lepas goreng lembut nya ya rabbiii....heeee....sila lah cuba.....



3 comments:

Jiejah said...

wahhh cekodok kentang..kentang is my peberet...nyumieeeeeeeee

kaklia said...

sedap jah....nti ko buat ko bagi aku sikit ek....:)

Anonymous said...

hantu kentang roper nyer mak cik tetek labuh nih..wakakakaka