Friday, May 22, 2009

SAMBAL TELOR REBUS & SAMBAL BELIMBING

Saje nak tunjuk sambal telor aku masak mlm tadi sebab aku terliur tgk kat blog si amy dia dok tayang sambal telor dia.....huhh.... balik rumah terus aku rebus telur, pastu goreng, pastu masak sambal...waduhhh.....berselera den makan.....


Ini lak aku masak 2 hari lepas kot. akceli aku hentam je bahan2 dia. aku ambik ilham buat selepas aku pusing2 kat satu forum nih. bahan2 nya, ikan bilis, cili padi/merah, bawang merah, bwg putih dan buah belimbing. semua tu kasi tumbuk....bukan blend ok....tumbuk guna batu lesung.....jgn nak senang je keje korang.....kehkehkeh.....lepas tu tumis lah semua bahan tuh sampai agak kering. aku baca kat forum tuh kalo org pahang dorang masak sampai hitam. dan juga buah belimbing dorang rebus dulu lama2....den tak kose lah nak rebus2 nih....den tumbuk je sumer.....yg pasti tetap sedap di makan buat colek2 dgn sayur sayuran kat gambar bawah nun....:)



















3 comments:

30 JALAN F3 (Zaidi Zainal) said...

wah blog ni dah ada baju baru

Jiejah said...

akak!!!! ada pertandingan sape terer masak sambal telo rebus ke?? ekekekekeke..awat tak ckp..sy pun nak join gakk..apa adiah utamanye ek..sape kah pemenang dlm kategori sambal telo rebus nih??? wawawawa larikkkkkkkkkkkkkkk

kaklia said...

zek...jenuh jugak lah nak tukar baju baru nih....almaklum lah kan...tuan tanah lembap it....

jah...kalau buat pertandingan harus ko lah yg menang jah...ko kan terer masak....heee...