Tuesday, August 5, 2008

BAPAK KENTANG & IKAN TV3

Korang penah tak tgk ubikentang cam nih nyer besar? terkejut aku tgk kentang nih...besar giler....aku rasa kalo timbang mau dekat 1 kilo!....saje lah aku ambik gambar kasi korang tgk kan....mana lah tau rupa kentang pun korang tak tau kan...hahahaha....eh lupa lak nak ckp, gambar2 nih aku ambik masa aku gi beli ikan kat kedai jual brg dapur kat rumah aku....


Ikan kat bawah nih lak yg kaler hijau kuning tu kan, nama ikan tu ikan TV3....sebab apa panggil ikan tv3 mungkin sebab dia ada 2,3 kaler.....ingat nak beli, indon tukang potong ikan tu ckp ikan nih sedap, tapi sebab laki aku ckp mcm kesian lak nak makan mcm ikan dok dlm akuarium, cantik kan....tak lalu lak nak makan.....huhh...terus mak tak jadi beli.....


7 comments:

HuluBalang said...

Kalau ada bapak kentang mesti ada emak kentang kan? Moyang, Tok wan, Opah..... Hehehehe
Besar Ubi kentang itu, sesuai untuk HB yang mmg sukakan Ubi Kentang.
Ikan Tv3 dalam aquarium? Gambar da terlentang kat dalam bekas ikan..hehe.
*Rasanya budak Sig itu yang tak kenal rupabentuk Ubi Kentang....
*Makan tak ikan Talang?

kaklia said...

mesti ada lah segala keturunan sepupu sepapat bagai...akak pun suka ubi kentang balang...kalo hari2 makan pun tak jemu kan..tu ikan tv3 boleh buat gulai lah...budak sig tau mencekik je balang..tu lah pasal. sedap apa ikan talang...masak kari terangkat woo...tp ikan ni jarang jumpa lah, nak kena gi pasar. mcm akak salu gi beli ikan kat kedai mcm minimarket ni mana nak ada ikan tuh...

HuluBalang said...

Kena buat salur galur tentang ubu kentang nie..hehe.
Yup, HB kalau kentang makan hari hari pun takpe.
Yup, Masak gulai ikan masin talang pun sedap gak.Kalau carik kat Aquarium KLCC pun takde :)

Anonymous said...

warrgghhh bapak kentang ek.... napa kulit dia x berkedut ek..hahahaha.... ooo.. belom tua ek... keh..keh..keh... mamaaaaaa.. nak kentang goleng tarok cosss cili ngan mayonnnesszzz... uwaaaaaaaaaaaa

kaklia said...

bapak kentang tu tak kedut sebab dorang dah cucuk bontox kat dia lah....sedap ek kentang goreng....nyam2...

shanaz said...

ade je kaki kutuk tau pang karang tak bagun seminggu 2org tu.psstt kentang tu mcm rupa kote je,keto ketot terlepas kot tu wakakakakakaka.ketot gak jdmagsa puaka.long kentang goreng ngan telor pun sodap.gua ngaku la gua tkpernah tgk ikan tu.

kakijan said...

kitaorang baru nak belajar posting komen ni. Dah suka sangat dengan KK.