Saturday, May 21, 2011

Kimchi...kimchi...kimchiiiiiiii......

Hari ni aku bikin lagi ini kimchi. Kali ni aku guna cili powder korea, baru lah cantik color kimchi aku....merah gituuu. ok, dibawah ni aku letak gambar2 aku pergi shopping kat minimarket korea di taman nirwana, ampang. Ibarat macam aku kat korea lah pulak sebab yang datang kedai tu semua nya warga korea. Yang bagus nya tokey kedai tu boleh berbahasa Melayu dan juga English. So senang nak tanya2. Sorry cik jiejah, alamat penuh kedai ni aku tak tau, kedai ni kat area situ lah depan ampang point tu. Nak senang ko datang ambik aku kita gi soping sama2...hehehe....



ini dia kimchi aku satu bekas mcm hari tu jugak....cantik kan kaler nya....baru lah nampak merah....




ni dia mini market korea sebelah bangi kopitiam



segala tok nenek ada....semua mai dari korea...





ini gadis korea yang dah lama duduk msia....kaler kulit pun dah tukar kan....hehehe....


yg berjalan dua orang tu warga korea....depan kedai tu ada stall jual fast food korea. Nampak sedap tapi waswas pulak nak makan walau pun yg mengrill nya tu orang indo.



Ini lah dia cili powder korea. Satu peket tak sampai 500 gram rege rm14.20. Memang agak mahal lah kan, kalau tak pasal kimchi tak hingin aku beli....hahaha. Tapi aku tengok barang2 kat situ rege mmg boleh tahan lah. Ye lah barang import kan. Tapi cili ni tak berapa pedas mcm yg mula2 aku buat kimchi guna cili powder cap babas.




taraaaaaaaaaaaaaa.....sedia untuk di makan.....









































6 comments:

Anonymous said...

kak susah2 akk beli kn jer la tuk sy pas tu pos bleh??? nk tgu sy ke ampang tatau thn bile bleh sampai miaahahaha

kaklia said...

alaa...aku saja je nak suruh ko dtg ampang...boleh lah jumpa ko...menci tau...nanti kalau aku pegi lagi kedai tu aku belikan ek...

Anonymous said...

tauuu sy pun kepingin nk jumpa akkk lama gile x jumpa..nt da stabil pandai la sy terjah sana nt miahahaha...syg akk nt beli kan ye ye ye kish3

Anonymous said...

halal ke brang jual kat kdai nie..

Anonymous said...

x jumpa un kedai nie..tadi gi usha,jumpa lotte mart je and kdai runcit pe ntah..

Anonymous said...

x jumpa un kdai nie..tadi gi usha jap..jumpa kdai lotte mart, n kedai runcit pe ntah..