Wednesday, May 18, 2011

Pasta goreng sardin


Atas permintaan ramai....hahaha...banyak lah aku punya ramai kan....tak ada lah, cik manis yang mintak resepi pasta ni kan....nanti dah buat lu kasi tayang kat blog lu ek....:)

Bahan2 :

Pasta 1 peket - di rebus hingga lembut
Sardin 1 tin besar
Cili merah 1 biji }
Cili api 10 biji }
Bawang putih 3 biji } Kesemua bahan ini di blend halus
Bawang merah 6 biji }
Udang kering 1 sudu besar }
Bawang besar 1 biji dihiris
Tomato 1 biji besar - di chop kecil2

Cara :

Tumis bawang besar yg dihiris sampai layu, kemudian masuk kan bahan blend, masak hingga naik minyak. Kemudian masukkan sardin tin dan juga tomato yg dichop tadi. Kacau rata kemudian masukkan pasta yang telah direbus tadi. Siap untuk dimakan.

Senangkan, anak i dah mintak spagetti pulak masak yg sama mcm ni. Ingat nanti kalau buat nak tabur cheese parmesan.....harus meletop kan.....a ah...dgn badan aku sekali naik meletop...hehe....

4 comments:

Wangi74 said...

Thanks mak neng..aah senang erk..cuma cili padi tulah i kena buangkan..sebab org rumah ni..kalau i bagi cili..terus jadi burung tiong deh..terus ckp kelantan [un boleh..hehehe..thanks mak neng..love you:)

Jiejah Gorjes said...

sedap tuuuu tp sy skang kena PANTANG pedas...sedeh giler >nanges<

kaklia said...

manis, i lak nasib baik cili padi yg beli tu tak berapa pedas, kalau tak nenong jugak lah nak makan...hehehe....u r welcome nok...luv u 2...hehe...

kaklia said...

jah....sian ko ek...ko taruk cili merah tu lebih sikit lah nok...aku pun bukan boleh makan pedas sgt pun, sikit2 boleh lah...kalau pedas terlampau aku pun takut....heeee...