Friday, July 25, 2008

JANDA BAIK PART 2

Lagi gambar pokok2 sekitar resort dan juga gambar gerai makan yg harus di kunjungi bila kami ke janda baik. gerai nih dia punya sop daging paling terangkat dlm donia...heee...lauk2 ikut cara masak org minang...tu yg best tuh.....sodapppp....



Gerai ni bina di atas kolam ikan, so korang boleh tgk ikan banyak kat bawah kedai.


semalam aku lupa nak tepek gambar main congkak kat bilik resort....korang tau ke main congkak....


Ni lah gerai tu....terletak betul2 depan simpang nak masuk ke d'ark resort.

Cantik kan...tak tau bunga apa nih




Ni mak aku tgh kutip daun pucuk buah gajus nak buat ulam. pokok ni kat dpn gerai makan tuhhh.....baik tuan gerai tu kasi kitorang petik...dah kasi petik tak hengat2 lak tuh...sampai nak botak pokok tuh...heheheh....









4 comments:

Zue said...

Hahahaha.. saper yg men congkak suar kaler hijau tuh ekk... mcm lipat kijang gak arrr..hahahaha.. sendatt jerr suar tuh..wakakakaka..Haaaa.. yg pakai spek itam tuh... nak p deting ngan S jibeng ekk...hahahaha..
Sop daging apa kak?.. sedap ke?.. rasa dia mcm mana?..Kak oiii pucuk gajus tuh... saya pes time tau dia leh wat ulam masa saya balik umah mertua... tp dia mcm kelat2 sikit kan...

kaklia said...

suar ijo tu pun sepupu sepapat dgn si lipat kijang tu lah...rakan seperguruan...wakakaka....ngutuk aku lah tuh...pang kan...

sop daging dia sedap zura...yg buat sedap tuh pasal dia ada bagi sambal kicap pedas makan taruk sekali lah...terangkat uuu...laaa...ko tak tau ke...betul lah ko nih...nama je beranak kat ulu bendol...wakakaka...kelat sikit je tapi sedap..nti ko petik bagi aku skit ek...

HuluBalang said...

Cantik :)
Itu bukan lipat kijang la, itu kan lipat kaki beruang...hahaha.
Bila Kak Lia nak p terjah bermalam dalam itu kapal?

* NTY taw mati pucuk saja Kak Alia :)

kaklia said...

balang kata beruang ekk...sama lah mcm balang gak...suku sakat beruang kutub...kehkeheh...tak tau lagi lah balang...mmg teringin nak bermalam kat sana tuh...tp kalu nak dok kat boat hse tu akak mcm tak konfiden lah kalu dgn budak2...nabil sekali lompat jek mau tenggelam sebelah...hehehe...simpang malaikat 44...sapa yg mati pucuk? balang ke? minum lah air tongkat ali selama 40 mlm berturut2...heee...