Monday, July 28, 2008

KUAH DURIAN

Hari sabtu aku teringin nak makan durian, so ada lah membeli sikit. Akceli teringin tu dtg masa aku melawat blog toke tukul...terliur tgk...heeee.... memandangkan aku bukan nyer boleh makan banyak diatas sebab2 kesihatan, aku makan dlm baper ulas jekkk....naper korang sengih2..korang tak caya ek...betullll...wa makan sikittttttt jekk....laki wa pun mkn sikit sebab dia tak berapa suka durian. anak2 jek yg makan beria2...dorang belasah cukup2 lah. so ada lah belen satu bekas, semalam aku buat kuah durian makan cicah dgn roti....pergghhhh...yg ni aku makan banyak gak...dlm 2 pinggan....kehkehkeh....tu kat rumah ada lagi belen kuah durian nih aku simpan dlm peti ais....balik keje kang aku nak pekena lagik.....jamu2 lah mata korang tgk gambar nih yeee....



kuah durian sebelum di belasah....

kuah durian setelah dibelasah....huhuhukkk....

6 comments:

Zue said...

Kak lia oiii.. kuah durian ni camner wat ek?.. makan ngan roti jala pun sodap neh... Saper yg makan sampai jilat pinggan tuh kak oiii.. akak eeekkkk... astagaaaa...hahahaha.. bijik tu napa x telan?.. kalau telan ok gakk.. leh tumbuh pokok doriann dalam badan..ahakkkzzzz..

kaklia said...

wakakakakaka....ko saja nak bunuh aku lah tu soh mkn bijik dorian...antu nyer budak. mkn mesti kena lincinn...tak membazirrr...hehehe....senang je lah buat nya. santan, gula putih, gula merah, daun pandan, buah durian. ko taruk sumer dlm piyok, masak lah sampai gelegak. api dapur jgn kuat nanti kuah santan tak cantik, ada ketui2 tak lawa lah...ko rajin buat lah roti jala...aku tak kose nak menjala2 nih...kehkehkeh...

HuluBalang said...

HB suka durian, sedapnya roti cicah dengan kuah durian...nyum nyum

* Nanti nak suruh Bonda masakkan.

Zue said...

oooo.. ada setengah owg wat kuah tuh x tarok gula merah.. gula putih jerkk.. jadik..kuah tuh kaler kuning keputihannn..eeemmmmm...

HuluBalang said...

Yup, macam Bonda HB buat.Tak sempat HB nak snap pic sbb sedar-sedar kuah durian itu telah habis dimakan oleh sang HuluBalang..hehe

kaklia said...

nty, kalo taruk gula putih pun bleh gak....balang tu kuat mentedarah ek....ermmm...patut punnn...kannnn....kehkehkeh....