Tuesday, July 22, 2008

LAUK SEMPOI

Semalam tgk kat rumah si zura lauk campak2 dia sedap lah pulak. So aku pun nak gak lah tunjuk lauk campak + sempoi kat korang. Mlm tadi dinner kitorang makan lauk ni je. Tak de lauk basah sebab hari minggu ari tuh aku tak gi pasar, tu yg kat fridge tak de stok lauk. Ayam ada lah kat fridge tu tapi aku boring dah makan ayam. Jemput makan sumerrrr....heeee....


Yg atas nih lauk sambal tumis telor rebus. telor tu dah rebus pastu goreng.


Yg atas nih lak ikan bilis goreng dgn bawang dan cili padi.


Yg ni lak ubi kentang tumis air.

8 comments:

shanaz said...

mengalah lauk hsptl hahahaha

HuluBalang said...

Menu yang santai.
Adakalanya kita hingga tak tahu nak makan apa.
HB suka kentang sup tue :)

kaklia said...

puaka sungguh molot budak nama shanaz tu ek...dah tukang masak pun berpenyakit..tu yg ikut lauk spital...aku hentak kang...

balang suka tak lauk cam tu...nti balang dtg rumah akak masak lauk nih ek...cayang balangg...heee

HuluBalang said...

Anaz memang puaka tahap pertama.
HB suka sebab ada kentang, ada kuah lagi lagi kalau sup.
*Jangan lupa pencuci mulut- cake :)

kaklia said...

mmg lah betul darah keturunan cina ada dlm badan balang...tu lah pasal suka hirup sop...kuikuikui....

Zue said...

kak oiiii.. mlm ni telor x rebus ke?..hehehe...
kakk... nanti wa nak try lu nyer recepi la.. tolor pakai liptik..huhuhuhu...

Zue said...

balang suka hirupppppp sampai licin kakk.. x taw ke?..ahaksss

kaklia said...

lu try lah zura...harus lu tido pun teringat kat tolo...wakakaka...

balang hirup licin tuh sebab dia guna straw...cepat skit...hehehe