Monday, September 22, 2008

SANDWIC TELOR REBUS

Semalam aku buat sandwic nih untuk diantar ke surau dekat rumah aku. korang tau tak moreh? tak tau? tu lah, tak gi surau mana nak tau kan.....kehkehkeh.....adoiii...gelak sorang2 aku nih....hahahaha....pada yg tak tau moreh tu mcm kita bagi sedekah makanan untuk para jemaah yg dijamu selepas habis solat terawih...cam tu lah lebih kurang....akceli kalo kita nak bagi makanan, tok siak kat surau tu akan tulis nama kita kat white bod hari apa yg kita nak bagi. aku tak de lah pulak taruk nama sebab aku tak tau hari apa yg aku nak bagi, so laki aku ckp kat tok siak tuh kitorang bagi food buat tambah2 jek.....so mlm tadi laki aku ckp org yg dah taruk nama tuh bagi murtabak dgn caramel puding. campur dgn sandwic aku cukup lah untuk makan2 para jemaah yg kurang dari 30 org itu....laki aku ckp yg paling ramai budak2 jek....ermmm....tak dapek den nak nolong....so alhamdullillah, bende makan sumer habis licin.....



telor yg telah di rebus kemudian di lenyek. pastu gaul garam sikit dan mayonis....mayo jgn kemut ye kengkawan...mayo taruk lebih baru sedap....


tu roti2 sebabun yg telah di sapu butter, tunggu nak taruk telor jek...


ini selepas di potong 3 segi dan di bungkus dgn plastik....

2 comments:

Zue said...

anak makk ske mkn ini sandwichh.. lagik skee kalau tarok mayoniss sebalang..hahaha..
nyahhh!! kalau ko yg makan mayo tuh byk2 mauk ko mayongg nyahhh.. mak x koserr tawww... ahakzzz
Hmmm...mak tengok kan... macam nak juai jer.. kat kantin sekolah..ahakzzz...jgn mare ye nyahhh..dogaaaannnnn..hehehe..

apapun... sedekah di bulan baik ni besar pahala... :) amin...

kaklia said...

wakakakaka.....taruk mayo banyak leh mengong lah zue...hahahaha....dasat anak lu..saje nak kasi mak pak dia bangkrup. kalo mak buat jualan pun ok gak kan...hehehe....ishh..tak kose aku nyahh...ari tuh buat 4 bantal roti yg panjang tu pun aku mcm nak tertido kat dlm dulang roti tuh...hahahaha....